FAQ - Frågor & Svar
Här hittar du svaren på de vanligast förekommande frågorna. Om du inte hittar svaret på din fråga här, kontakta oss på kundtjanst@lagret.se.
Hur betalar jag?
I samarbete med Payson erbjuder vi betalning med kort (Visa/MasterCard), direktbetalning via din Internetbank
(Handelsbanken/Swedbank/Nordea/SEB), samt fakturabetalning (betalningsvillkor är 14 dagar och fakturaavgift på 29 kr tillkommer).
Du kan även göra en förskottsbetalning om du vill. Instruktioner för detta betalningssätt finns i kassan.
Hur lång är leveranstiden?
Normalt 1-3 arbetsdagar för varor som finns i lager.
Hur levereras varorna?
Varorna levereras med Posten eller Schenker.
Hur mycket är fraktavgiften?
Om du beställer för över 1000 kr så kostar frakten ingenting för dig.
Om ordersumman är lägre än 1000 kr så är frakten 49 kr (inkl. moms).
När/hur får jag min orderbekräftelse?
Efter att du klickat slutför köp och genomfört betalningen, kommer det inom kort en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid beställningen.
Om du inte har fått en orderbekräftelse inom två timmar, kontakta kundtjänst .
Kan jag själv spåra mitt paket?
Ja, när din vara är skickad kommer ett kollinummer skickas till den e-postadress du angav vid beställningen. Sen kan du följa din beställning på Postens eller Schenkers hemsida www.posten.se
eller www.privatpaket.se.
Hur reklamerar jag en vara?
Se sidan Reklamationer för instruktioner.
Kan jag ångra mitt köp?
Ja, du har rätt att ångra ditt köp om du meddelar oss inom 30 dagar från det att du har tagit emot varan. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning.